Nukkekotini Lisa

Halusin tietää vanhasta nukkekodistani hieman enemmän. Sain kuin sainkin selville, jo rispaantuneesta merkistä, että nukkekoti on nimeltään Lisa.
Tässä sitten olen kovasti selaillut nettiä ihan urakalla. Lisa on tanskalainen nukkekoti ja sellaiset hienot nukkekodit joissa on portaat, parveketerassi, ovia ja kaikkea muuta ”yleellistä” on tuolta kaukaiselta 1970-luvulta, eli pidän itsestään selvänä, että omani on vanhempi.

Kävin äitini kanssa keskustelua siitä, että remppaanko Lisaa vai enkö remppaa.. Sanoin remppaavani, vaikka hän oli vahvasti sitä mieltä, että ei. Se kuulemma menettäisi arvonsa. Minä mietin itsekseni, että rahallahan ei tämän arvoa voi mitata vaan tunnearvo on suurempi ja itsellenihän minä sitä remppaan. Väitinpä näkeväni Lisan olohuoneessa saman tapetinkin mitä minun lapsuudenkodissani oli olohuoneessa oli. Sitä mutsi ei tietenkään muistanut. Mutta HAH!! Minä olin oikeassa!! (..jälleen kerran -kiähkiähkiäh!!)

Löysin netistä kuvan Lisasta alkuperäisessä asussaan. Eli mun Lisan alakerta on alkuperäisessä kunnossa, mutta yläkerta tapetoitu. Alakerran tapetit siis saa olla rauhassa! Mutta maalaushommiin on pakko ryhtyä. Maalatuilla seinillä näkyy teippi ja sinitarra jälkiä ja sisäkatot on kamalassa kunnossa..

Sen verran tiiviisti on mutsi aikoinaan tuon vessan peilin saanut seinään kiinni, etten mä ilman väkivaltaa saanu sitä irti, mutta peilin kehys tulee kyllä saamaan uuden värin.. 🙂

Ja ensimmäiset tapetitkin on jo revitty, huomenna sitten viereisen huoneen vuoro. Se onkin vaikeampi poistettava, kun taitavasti on tapetoitu ja tapetti näkyy alakerran puolellakin. Mutta tässä siis olohuone.

Mä uskon, että tää onkin varsin hyvää puuhastelua silloin, kun kädet ei kertakaikkiaan kestä mitään.. Niin kuin nyt.. Olkapäät on ihan paskana ja sehän mua sapettaa..

Minimaailmasta tilasin jotain pientä Lisan veskiin, että remppamuijat pääsee sitten pisulle ja pesulle, mutta muuten on tarkoitus tehdä kaikki mahdollinen itse, kierrättää, sahata, liimata, maalata ym.
Ainut vika, että ajatukset käy tuhat jos ei miljoona kertaa nopeammin kuin toteutus. Lähellä oli etten tänään tilannut Huutonetistä autotalli kerrosta.. Siinä olisi tullut yksi huone lisää tai siis kaksi, kun autotallin oven olisi repinyt irti 😀

Jostain pitäisi nyt saada balsaa ostetuksi mutta onneksi kotivarastoista löytyi levyä, josta tulee muuten kiva parisänky.. Päiväpeittoa alankin virkkaamaan jo heti tänään.. 😉

Mä niin en malttais.. Pitäis saada äkkiä-nopeeta-kiireesti-heti jo jotain näkyvää aikaiseksi..

Niin joo, tästä tuleekin sitten ihan mun näköinen, värikäs, sekava, ja kaikkee sellaista mikä muiden mielestä on vähintäänkin outoa..

Tietoja Pia

Carpe diem ! Minä olen -siis elän
Kategoria(t): Nukkekoti. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s