Nuorelle miehelle peitto :)

Hurraa!
Jos oon tehnyt tätä yli 30 tuntia (kuinka paljon yli, en osaa sanoa) niin pikkasenko muuten nyt huokaisen helpotuksesta, enkä pelkästään sen takia, että julmettu määrä villalankaa on tässä viimeset 2 tuntia ollu yhdessä mytyssä mun sylissä, kun virkkasin reunuksen peittoon. sitä ennen vielä neuloin kaksi viimeistä lappuriviä paikoilleen …
Kun nuori mies koko 179cm pituudellaan ja uppopalloilijan hartioillaan aikoinaan pyysi, että tekisin hänelle peiton joka on tarpeeksi pitkä ja tarpeeksi leveä hänelle en todellakaan ihan tarkkaan tiennyt mihin lupauduin…  Kun olin laput kutonut heitin ne laukkuun ja laukun piiloon, en kestänyt niitä silmissäni. Mutta pikkuhiljaa sitten jaksoin taas pakertaa sen kimpussa ja tänään se sitten valmistui. Sitähän mun ei tässä tarvi kertoa, että nurjalla puolella on vielä muutama päättelemätön lanka.. 😉

Kivasti se peittää koko sohvan 🙂
Ja vaikka tuhet kertaa vannoin ja vakuutin, että tämä on viimenen peitto mitä ikinä teen niin joudun pyörtämään puheeni. Neljä ensimmäistä isoäidin neliöö on virkattuna peittoon joka toivottavasti valmistuu ennen joulua, että ehtisi joulupukin matkaan lämmittämään aina palelevaa tärkeää ihmistä…  Ja oishan noita jämälankoja taas kertynyt ainakin yhden peiton verran..

Eilen sitten pika pikaa virkkasin päällisen yhteen pieneen tuoliin, josta on selkänoja kadonnut vuosien saatossa. Tuoli oli aikoinaan minun ja pikkasen muuten pahan näköinen, mutta kuitenkin jatkuvassa käytössä, milloin kylässä käyvillä pikku ihmisillä, milloin minulla jalkapallana. Se on niin pieni juttu, että en siitä jaksa eri postausta tehdä niin laitanpa nyt senkin tähän. Musta siitä tuli ihan söpö 😀

Tuo meidän Simbalainen tykkää tuosta nyt kovasti. Siinä päällä on ilmeisesti mukava nukkuu päiväunet, vaikka muutama raaja aina roikkukin tuolin ulkopuolella 🙂

Alkaa vaan tää meidän olkkari olla kohta olla niin värikäs, että melkein hävettää. Onneks seinät on sentään valkoisen tapetin peitossa!

_____________________________

Ja sit ihan muuta… Mulla on -olen kotona yksin- ilta. Miehellä on yövuoro ja nuori mies on hänen sanojaan lainaten radalla. Huomasin itsestäni uuden puolen. Tv:stä tulee parhaillaan elokuva Panic room.. Olen nähnyt sen monta kertaa ja ajattelin katsoa sen nytkin, mutta mua alkoi niin ahdistaan jo siksikin, että tiedän miten elokuva jatkuu, että tv kanava vaihtui subbarille ja katselen tässä samalla Aavejahtia.. Mutta sen verran tuo peitto tuossa houkuttelee, että vedän sen korville ja ryhdyn sohvanvaltaajaksi. Jos siinä samalla unohtuis se tosiasia, että mun tekee ihan järjettömästi mieli kahvia…

Tietoja Pia

Carpe diem ! Minä olen -siis elän
Kategoria(t): "Lapselle-neulottua", Ihan jotain muuta, jämälankojen käyttöä, Jotain valmista, langanloppuja, Virkattua. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

2 vastausta artikkeliin: Nuorelle miehelle peitto :)

  1. SNY sanoo:

    Onpas kiva peitto. 🙂 Varmasti nuori mies tykkää tuosta. Väritkin on nuorelle miehelle sopivat.

    • Pia sanoo:

      Kiitos Sny ❤
      Kovasti kyllä nuori mies on tyytyväinen peittoon, vaikka muutama lanka on vieläkin päättelemättä 😉

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s