Pääsiäismunia kutoen..

Kuvittelin sen olevan hauskaa, nopeaa ja mielihyvää tuottavaa. Pöh!
En tiedä johtuiko siitä, että en etsinyt mitään ohjeita vaan kokeilin, että mitä niistä tulee. Ensimmäisestä tuli pääsiäisvesimeloni ja niin sitten päätin kokeilla vielä toisen, mutta paljon vähemmillä silmukoilla.
Silmukkamäärä taisi olla suht hyvä, koska näistä nyt tuli haluamani kokoisia.
En vain ymmärrä (ainakaan vielä) mikä näissä nyt niin koukuttavaa olisi… Pakko tietysti kutoa vielä muutama, eihän sitä vielä kolmesta voi tietää onko se kivaa vai ei. Mutta pakko tunnustaa…

Ennemmin koristelisin styroksisia pääsiäismunia askartelemalla… Vain siksi, että se on kivaa. Minä tuskin kotiamme pääsiäiseen koristan, en edes pajunkissoja hae, kun sitten minun pitäisi aivastella koko ajan..

Kissan puen pääsiäistrulliksi.. Pitäähän eläinmurun ❤ jotain herkkuja saada …

 

 

Tietoja Pia

Carpe diem ! Minä olen -siis elän
Kategoria(t): Jotain valmista, näpertelyä. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

8 vastausta artikkeliin: Pääsiäismunia kutoen..

  1. Heidi Olkila sanoo:

    Nuohan on nättejä. Meidän kisulit ainakin tykkäisi leikkiä, jos helistin olisi vielä sisällä :D.

    Minä en aio pääsiäiseksi tehdä yhtään mitään. Ainoastaan askartelupyhiksessä kävin Emman & Milkan kanssa viime sunnuntaina, jolloin tehtiin hienot kupit ohran siemenille, joita sitten kylvimme.

    Ja koululaiset tuovat vielä koulustakin kipposet 🙂

    • Pia sanoo:

      Oi, teillä kisut varmaan on onnessaan, kun saavat alkaa pureskelemaan ohraa…

      Vaikka vielä illalla itselleni vannoin, että ensimmäistäkään -mukamunaa- en enää neulo, mutta nyt mulla on tuossa taas lankakerä vieressä, jos kokeilis vielä yhden tehdä, vaikka helmineuleella. En voi jättää noita kuitenkaan kolmeen…

  2. SNY sanoo:

    Minäkään en yleensä pääsiäistä kauheesti laita. Narssisseja ostan kyllä keittiön pöydälle. Ja tänä vuona ajattelin ihan hakea pajunoksia pari, kun virpojat eivät näytä meille löytävän. Tosin saa nähdä, käyvätkö huomenna?

    Ja ainakin joulupallojen neulominen oli koukuttavaa. Nuista pääsiäismunien neulomisesta en kyllä osaa sanoa, kun en ole kokeillut. 😀 Mut kivojahan nuista tulee. 🙂

    • Pia sanoo:

      Oletko sinä ostanut sen norjalaisten miesten joulupallokirjan? On kuulemma oikein mukava, kuten myös heidän pääsiäiskirjansa. Minulla ei niitä ole, mutta ensi viikolla pyörähdän kirjastossa katsomassa, josko niitä sieltä saisi lainaksi 🙂

  3. SNY sanoo:

    Ei minulla omana ole kumpaakaan. Joulupallokirjan lainasin joulun alla kirjastosta. Tosin löysin netistä paljon kätevämmän ohjeen (ainakin omasta mielestäni) ja tein sillä paljon palloja, ennen kuin kokeilin kirjan malleja. Pääsiäiskirjaa selailin kirjakaupassa, mutta nyt en jaksanut innostua pallojen neulomisesta. Varmaan jouluksi tulee taas tehtyä niitä iso satsi. 🙂

    • Pia sanoo:

      Minä olen menossa maanantaina kirjastoon katsomaan niitä kirjoja. Ajattelin, että joulupalloja voisi alkaa jo nyt kutomaan ja antaa niitä sitten tärkeille ihmisille samalla kun toimittaa itse tehdyt joulukortit perille 🙂
      Muutama joululahja on jo tullut neulottuakin.

  4. SNY sanoo:

    Tulevia paketteja ajatellen: Leivotko koskaan? Tai siis tykkäätkö leipoa?

    • Pia sanoo:

      Kyllä mä leivon jos on joku ohje joka innostaa.. Mutta täytekakkuja en, mies kun on ensimmäiseltä ammatiltaan leipuri. Hän tekee kakut ja muut leipomiset jääkin sitten mulle 🙂
      Sellaisina hetkinä kun kivut ei oo liian hurjat niin leipominen on todella kivaa 🙂

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s