Sunnuntain tunnelmia :)

Mä olen tosiaan ollut ajattelematon.. Ei vain voi jaksaa neuloa, jos vain paitoja, tunikoita, liivejä ja hameita neuloo aikuiselle ja vieläpä näin suurikokoiselle aikuiselle kuin minä. Mutta juuri niin minä olen tekemässä. Ehkä ne joskus sitten valmistuvat, ehkä ei -sitä ei voi vielä tietää..

Kun päätin jättää seiskaveikasta neulottavana olevan paitani jäähylle en tosiaan voinut olla tarttumatta siihen ihannaa liukuvärjättyyn lankaan. Siitä tulee minulle pitkähkö liivi eli tiedän jo nyt, että saan alkaa etsiin samaa lankaa jostain itselleni lisää. Aloin neulomaan pyöröpuikolla, sekä etu-, että takakappaletta samanaikaisesti. Ajattelin, kun kerran minulla ei ole ohjetta siihen niin paras neuloo yhtäaikaa niin tietää mitä on tekemässä… Vaikka yritän toki vähän laittaa vihkoon ylös tekemisiäni siltä varalta, jos liivistä tulee mieluisa niin osaan sittenn toisellakin kertaa tehdä samanlaisen.

Ja kuulkaa… Lanka on huippu!!! Jos lankaa voi rakastaa niin tätä rakastan. Harmi että kuva ei tuo värejä totuuden mukaisesti esille, mutta tässä siitä huolimatta:

Äitini on mukana hyväntekeväisyystöissä monellakin eri saralla. Yksi niistä on Nada, kirpputori, josta viedään vaatteita mm. Viipuriin, sellaisille jotka niitä todella tarvitsevat. Minä käyn tuolla kirpputorilla usein, ja viime lauantaina äitini oli työvuorossa ja hän soitti minulle, että tulla sinne. Sinne oli tullut myyntiin lääkekaappi. Lääkekaappi on ollut minun -pakko hommata- listallani jo jonkin aikaa. Sanoi myös sinne tulleen lankoja. Sen enempää miettimättä pyysin häntä laittamaan ne sivuun, että tulen ostamaan ne.
Sinnehän minä sitten ryntäsin. Lankaa oli 6 kerää, mutta joo… Se on vaaleansinistä -Yök! Ostin ne kuitenkin, kun ajattelin, että joskus jotain käyttöä niille tulee kuitenkin, jos ei muuta niin neulon pikaisesti muutamat lasten lapaset Nadaan myyntiin.

Tässä sitten aloin kaivamaan kameraa esille, hain langat  kaapista, nostin ne kuvattavaksi juuri siinä samassa korissa minkä ostin samalla kuin langatki. Yllätyksekseni huomasin, että joku reipas neuloja oli aloittanut palmikkoneuletta suunilleen koossa 60cm, kyllästynyt ja vienyt langat myyntiin. Hieno paita siitä olisi tullut:

Tietoja Pia

Carpe diem ! Minä olen -siis elän
Kategoria(t): keskeneräistä. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

4 vastausta artikkeliin: Sunnuntain tunnelmia :)

  1. Heidi Olkila sanoo:

    Kiva, että on löytynyt lanka, jota rakastaa :).
    Kaunista palmikkoa kyllä. Mitähän lie oli tulossa. Harmi, kun meille ole vauvaa tulossa, niin olisit voinut meille tehdä tuosta jotain 😉

    Mukavaa alkanutta viikkoa!

    • Pia sanoo:

      On tosiaankin harmi Mutta voishan se olla että vauva ehtis, ennen kuin paita on valmis
      Ei vaan, kyllä minä siitä jotain joskus ehkä keksin..

      Oikein mukavaa viikkoa sinulle!

  2. SNY sanoo:

    Mukava kuulla, että lanka oli nuin mieluisaa. 🙂 Ja kivan näköistä jälkeähän siitä syntyy. Varmasti valmis työ on myös kivan näköinen.

    Huomenna lähtee matkaan maaliskuun paketti. Meni vähän myöhään, toivottavasti et ehtinyt miettimään, että unohdinko sen. 😉

  3. Pia sanoo:

    En vielä moista ehtinyt miettimään.. 🙂

    On tuo lanka kyllä niin mun lemppari!! Mietin jo, että meneekö se hukkaan, kun ei varsinaista ohjetta ole minkä mukaan tuota liiviä teen, mutta päätin yrittää luottaa siihen, että kyllä minussa sen verran neulesuunnittelijan vikaa tarvittaessa löytyy.. 😉

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s