Ihan jotain muuta kuin muulloin :)

Istuin eilen illalla ja mietin, että pitäisi kokeilla jotain mitä ei ennen ole kokeillut. Jossain ohjelmassa näin kuinka nainen loi silmukat kahdelle pyöröpuikolle samanaikaisesti. Mulla ei tietenkään ole (jessus, ei tosiaan ole?!?) kaksia lyhyitä pyöröpuikkoja. Mitäs sitten?

Kaksi sukkapuikkoa lienee ajaa saman asian, ajattelin. Ei muuta kuin kokeilemaan.
Loin yhdelle puikolla 16 silmukkaa joista sitten siirsin jokatoisen toiselle puikolle. Neulottuani ensimmäisen puikon käänsin työn ja neuloin toisenkin puikon…


Ihan kanunis alku neuleeseen mielestäni tuli 🙂 Ja haluamani ”pussi” muodostui siinä samalla.

Lisäysten ja kavennusten tekeminen ei ollut ihan helppoa, kun ei niitä pyöröpuikkoja ollut, sormet joutuivat hieman lujille, mutta onneksi puikot olivat hieman taipuisia, kun olivat niin ohuet. Lieneekö sillä osuutta asiaan myös, kun puikot on kymmeniä vuosia vanhat, jotka mummun laatikosta joskus sain niin hurjassa käytössä tiedän niiden olleen.

Minä, jolla on aina silmät enemmän tai vähemmän kipeät ja arat päätinkin sitten, että neulon silmäsuojan -tai lapun -tai mikä tuo nyt sitten onkaan??…

Täytin pussin riisillä ja heti kun olin pussin suun ommellut kiinni kävin viemässä pussin hetkeksi pakastimeen. Toimii todella hienosti viileänä, mutta yhtä hienosti myös lämpöisenä.. Muutama sekunti mikrossa lämmitti pussin sopivaksi käyttöön otettavaksi.

Oikein tyytyväinen olen viime yön neuleeseeni! Seuraavalla tuota neuletapaa käytettäessä mulla tosin on ne pyöröpuikot… Hmmm….

…. vehnätyynykin olisi kiva….

Tietoja Pia

Carpe diem ! Minä olen -siis elän
Kategoria(t): Jotain valmista, Kivaa-Kivaa-Kivaa, näpertelyä. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

3 vastausta artikkeliin: Ihan jotain muuta kuin muulloin :)

  1. SNY sanoo:

    Hih, hauska! Näyttää ihan rintaliiveiltä tuossa yhessä kuvassa 🙂
    Laitoin sinulle postiakin tulemaan tänään. Hyi ku mua jännittää, että tykkäätkö…Oletko muuten ravelryssä? Jos olet, niin kurkistapas tämä linkki: http://www.ravelry.com/patterns/library/cabled-hat-14 Miltä näyttää? Pidätkö mallista? Kuhan vain aikani kuluksi kyselen 😉

  2. Pia sanoo:

    Laitoit vai?? :))) Kääk, nyt alkoi jännittämään…
    Kivaa-kivaa-kivaa!!

    Kyllä mä oon Ravelryssä, tai siis koitan olla -en mä siitä oikein mitään ymmärrä, mitä nyt ohjeita käyn välillä sieltä kurkistelemassa. Siellä mä oon nimimerkillä Pimarina, mutta ethän sä vielä voi itsees mua siellä paljastaa ;/ mutta sitten kun tämä ihana Sny kierros on ohi 😉

    Rintaliiveiltä? Voi ei -heti sain mielikuvan siitä että pitäis oransseja neulottuja liivejä päällä :)) Ei ihan mukava ajatuksena..

    Niin ja tuo malli. Pidän kovastikin. Joskus olen sitä tuolla katsellutki..

  3. Sulla on taitoa! En ikinä osais tehä tollasia! Waude!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s