Kirja- ja lankajuttuja

Jo pitkä aika on kulunut siitä kun kädet on kunnolla kestänyt koneella istumisen saatikka kirjoittamisen. Kirjoittaminen yhdellä sormella, kun ei oikein sovi minulle, siihen ei mun hermot riitä. Mutta jo pari päivää on tuntuut ihan aavistuksen paremmalta ja pikkuhiljaa sormet on liikkuneet sen verran, että käsiä voi jo hieman normaalimmin käyttää. Se on oikeastaan aika mukava asia muuten 🙂

Jo monta päivää olen neulonut yhtä jos toistakin.. Boleroita kahta, joista toisesta puuttuu toinen hiha ja toisesta hieman enemmän, mutta se onkin syksyä ja alkutalvea varten niin ei sillä mikään kiire ole, vaikka kovasti haluaisinkin sen valmiiksi jo. Ystävälleni Merville neulon huivia ihanasta alpakkalangasta, joka aiheuttaa päänvaivaa sillä tavalla, että lanka ja puikot ovat kovasti samann värisiä niin minä sokkopaarma, en tahdo nähdä silmukoita puikolla. Aurinkoisia kelejä siis tilaan lisää, koska silloin näen neuloa ulkona.

Kuvia keskeneräisistä töistäni en viitsi laittaa, kun silloin kuvia tulisi niin paljon, mutta tänään on muita kuvia tiedossa:

Keskeneräisten neuleiden lisäksi on myös uutta tiedossa, milloin ei olisi? Pitäisi joskus osallistua johonkin netin salaisen ystävän lankavaihtoon niin voisi saada lankoja mitä vielä ei ole itse keksinyt lainkaan 😉
Seuraavat työt valmistuvat seuraavilla langoilla..

Kuva taas kerran valehtelee värit hieman, mutta tuo vaaleanpunertava on ihanaa mohairlankaa, joka oli pakko ostaa tänään MiniManista siitä huolimatta, että harvemmin lankoja marketista ostan.

Madonna langat puolestaan ovat luottopaikastani Lankatuvasta . Sieltä löydän aina kaiken mitä haluan. Sieltä ostin elämäni ensimmäisen kierroslaskurin.
Hurraa!! Siinä muuten mainio ”pakko-olla”-esine.
Siitä en luovu koskaan!

Tänään menin naapurikaupunkiin kirppiskierrokselle. Oli hyvä reissu -oikein hyvä. Käsiin tarttui erinäisten vaatteiden ja korvisten lisäksi kirjoja. Viidestä kirjasta kolme on runokirjaa!!!! Pitkästä aikaa uusia runokirjoja, jotka ostan itse. Näitä edellisen sain lahjaksi ystävältä ja se oli Jouni Hynysen kirja. Jo monta kertaa luettu. Tämänpäiväiset kirjat ovat:

Myös Larsmossa sijaitsevassa huippuhyvässa paikassa Matildanmaailmassa kävimme samalla reissulla. Siis ihan totta -monivuotinen haaveeni toteutui. Katsokaas mitä auton peräluukusta kaivettiin esille kotona.. Mun Aarre joka sai kunniapaikan olohuoneessa :DD               -So happy!!!-

 Ohoh, hieman kummallinen kuvakulma, mutta siis oikeesti, tuo toimii ja varavärirulla (onko toi yhdyssana?)
tuli koneen mukana.

Myös taulu, jossa on mielestäni tärkeä asia, joka kaikkien tulisi muistaa, lukee kirjailtuna löytyi samasta paikasta..

Tässäpä tällä kertaa… Paljon muutakin, kuin lanka-asiaa.. Alkaa vähän rönsyileen blogi alkuperäisen tarkoituksen vierestä, mutta mitäs siitä..
Niin joo.. On mulla uusi ”tuunaa lamppu”-projektikin menossa. Siitä kuvia myöhemmin.

Tietoja Pia

Carpe diem ! Minä olen -siis elän
Kategoria(t): Ei kategoriaa. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

3 vastausta artikkeliin: Kirja- ja lankajuttuja

  1. Mikaela sanoo:

    Ihana kirjoituskone!! Rupee kyl harmittaan et myytiin just tollanen Juthbackan markkinoilla muutama vuosi sitten…

  2. Pia sanoo:

    Mikka!!! Miten kummassa sä olet malttanut luopua moisesta?? Vaikka miksi ei? Mä oon ihan heikkona kaikkeen mikä liittyy kirjoittamiseen ja kirjoihin niin siitä kai se juontaa että tuollaisesta olen aina haaveillu. Mulla on vielä olemassa elämäni ensimmäinen kirjoituskone.. Sain sen varmaan jotain 10-11 vuotiaana enkä siitä malta luopua, vaikka sitä ei ole vuosikymmeniin käytetty.. Oikeastaan aika sairasta :))

  3. Säkinkö? Meinaan tota kirjoittamisjuttua. Mä tykkään kans kirjoittamisesta. Oon tykänny siitä pikkutytöstä asti.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s